به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد ؛ میزان صادرات فولاد آلیاژی و تولید خام این محصول در ایران طی چندین ماه گذشته به ترتیب 84 درصد و 15 درصد رشد یافته است. بر اساس آمار انجمنفولاد آلیاژی ایران ، شرکت های فولادساز کشور از ابتدای سال ، 14 میلیون و 149 هزار تن فولاد خام تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته ، 3 میلیون و 663 هزار تن از سوی بخش خصوصی تولید شده است. علاوه بر این طی این چند ماه ، نزدیک به 13 میلیون تن انواع محصولات فولادی در کشور تولید شد که حاکی از رشد 9 درصدی فولاد آلیاژی ایران است.

طی مدت یاد شده ، 4 میلیون تن فولاد خام صادر شد که به نسبت سال گذشته 84 درصد رشد داشته است و 940 هزار تن انواع محصولات فولادی صادر شد که به نسبت سال گذشته  35 درصد کاهش داشته است. همچنین از ابتدای سال گذشته 33 هزار تن فولاد خام و یک میلیون تن انواع محصولات فولادی وارد کشور شد که طبق آمار 80 درصد کاهش را نشان می دهد.  رضا زائرحیدری کارشناس صنعت فولاد توجه به تأمین نیاز داخلی از سوی فولادسازان را یک ضرورت ارزیابی کرد. وی در ادامه توضیح داد : نیاز به برنامه‌ریز‌ی‌های جدیدی است تا هم بازارهای خارجی به درستی حفظ شوند و هم از ایجاد التهاب در بازار داخلی پیشگیری شود. 
طبق گزارش شرکت فولاد حامیران ، در سال گذشته حدود 4 میلیون تن صادرات داشتیم و میزان وارداتمان نیز بیشتر از صادرات بود اما از آنجا که امسال مصرف سرانه فولاد در کشور افزایش داشته، به نظر می‌رسد کنترل صادرات اقدامی ضروری باشد. زائرحیدری در رابطه با این موضوع گفت : در حقیقت اگر بخواهیم روند صادرات را حفظ کنیم باید تولید را افزایش دهیم و هیچ ظرفیت خاموشی در  و فولاد آلیاژی نداشته باشیم. وی در ادامه می گوید : ما در بخش خصوصی ظرفیت های خالی داریم ؛ همچنین شرکت هایی وجود دارند که به دلیل پایین بودن قیمت فولاد و رکود در سال های گذشته تعطیل شده اند. می توان این بخش ها را به چرخه ی تولید اضافه کرد تا نیاز داخلی تأمین شود و صادرات نیز ادامه داشته باشد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.


حامیران استیل فولاد ,گذشته ,میلیون ,تولید ,صادرات ,درصد ,محصولات فولادی ,انواع محصولات ,نیاز داخلی ,فولاد حامیران ,درصد کاهش ,انواع محصولات فولادی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سهیل خزاعی پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان logcomr حس خوب zivarallat دکوراسیون هرس کردن گلای قالی