محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن ان درباره میزان عرضه و تقاضا، و همچنین علت بالا رفتن قیمت انواع محصولات فولادی در گفتگویی اظهار داشت: طی سال جاری ما افزایش قیمت نداشته ایم و میزان تقاضا در کشور درحد معقول می باشد. چنانچه در حوزه تولیدات داخلی صادرات نداشته باشیم، با مازاد تولید مواجه خواهیم شد که این امر می تواند موجب ایجاد مشکلاتی در روند کاری کارخانه ها شود. چنانچه این اتفاق رخ دهد، کارخانه های تولید کننده باید زمان کار خود را کاهش داده و یا محصولاتشان را در انبار ها ذخیره کنند. در نتیجه در حال حاضر به اندازه مصرف داخل تقاضا نیز وجود دارد.
محمد آزاد در ادامه با اشاره به افزایش قیمت محصولات فولادی عنوان کرد: در حال حاضر در پی افزایش نرخ دلار شاهد افزایش قیمت در بازار فولاد هستیم. در حوزه انواع محصولات فولادی، تمامی مواد اولیه در داخل کشور به تولید می رسد و در داخل تامین می گردد اما بدلیل وجود صادرات امکان نادیده گرفتن نرخ های جهانی وجود ندارد.
وی افزود: در شرایط فعلی قیمت هر تن شمش آهن در جهان حدود 510 تا 540 دلار است که نرخ ثابتی نمی باشد. در داخل کشور نیز قیمت شمش را برحسب جهانی اعلام می کنند نه با نرخ ارزی که دولت تعیین می کند. زیرا در صورتی که بخواهند قیمت ها را با نرخ 4200 تومانی دولت محاسبه کنند، از مقداری که بسیار کمتر می شود. اما چنانچه قیمت دلار بر حسب بازار ازاد محاسبه گردد، قیمت ها بالاتر خواهد بود. اگرچه در حال حاضر برای محاسبه قیمت ها میانگین را در نظر می گیرند تا نرخ مناسبی را اعلام کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو شمش فولاد با نرخ ارز دولتی، حدود ۲۳۰۰ تومان می باشد اما آن را با بهای ۲۵۰۰ تا ۲۵۵۰ تومان وارد بورس می‌کنند و زمانی که در بورس معامله می‌شود ۹درصد ارزش‌افزوده هم به آن اضافه می‌شود.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید


حامیران استیل قیمت ,داخل ,افزایش ,حاضر ,دلار ,محاسبه ,افزایش قیمت ,داخل کشور ,محصولات فولادی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هر چی که بخوای مبانی رفتار سازمانی تولید انواع هواکش های صنعتی -مرغداری-گلخانه ای-سقفی-هواساز میلیونر های مجازی فرش شویی متخصص پوست و مو