به گزارش حامیران در اخبار بازرار فولاد، میزان صادرات طی دو سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است بطوری در سال ۹۵ میزان صادرات ۶ میلیون تن و در پایان سال ۹۶ حدود ۸ میلیون تن ه ثبت رسیده است.

بد عهدی امریکا و پایبند نبودن به برجام موجب شد تا اهداف کشور ما که رسیدن به صادرات ۱۲ میلیون تن در سال ۹۷ بوده در هاله از ابهام قرار گیرد و در وضعیت نا مشخصی باشد. صادراتی که می تواند  با یک مدیریت و چشم انداز قوی جایگزین اقتصاد نفتی کشور گردد.

اگرچه مسئله تحریم برای کشور ما یک مسئله جدید نیست اما با توجه به وضعیت فعلی کشور برای حفظ بازار های صادراتی در بخش فولاد  باید تدابیر اصولی اندیشید. در نتیجه در این راستا باید راهکار های مختلفی را در دستور کار قرار دهیم. در این میان شاهد سهم بالای کشور های عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، شمال افریقا و جنوب شرق آسیا از بازار های صادراتی انواع محصولات فولادی کشور هستیم.

اگرچه برخی از کشور های اروپایی نیز فولاد کشور ما را وارد می کنند و می توان گفت در بازار های صادراتی فولاد ما سهم دارند. با توجه به این موضوع، باید موقعیت جغرافیایی این کشور ها را مورد بررسی قرار داد تا در صورتی که این کشور ها خواستار محصولات فولادی ایرانی بودند بتوانیم سناریو های مختلفی را طراحی کنیم.

از جمله کار هایی که می توان در راستای همکاری با این کشور ها انجام داد عبارتند از: مبادله بر اساس پول کشور های خواستار محصولات فولادی ایران ایجاد بازار مشتر صادراتی با کشور ها، ایجاد هلدینگ های مشترک صادراتی در داخل و خارج از کشور.

با استفاده از این رهکار ها می توان مبادله ها را صورت داد و با تمام قوا به صادرات فولاد پرداخت.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید


حامیران استیل کشور ,صادراتی ,فولاد ,بازار ,صادرات ,توان ,محصولات فولادی ,میزان صادرات منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پایان نامه بزرگترین مرجع دانلود موزیک هر چی تو دلمه یکیشم اینجاس،عزیزم! مرکز فروش تور و بلیط آنلاین آموزش زبان چینی فروش عمده لباس کیلویی wFunnymoshop چشم انتظارم جدیدترین یوزر نیم پسورد نود 32، eset nod32