به گزارش شرکت فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، طی روزهای گذشته افزایش قیمتها همچون بمبی منفجر شد. بطوری که این روند صعودی قیمت ها موجب نیتی بسیاری از متقاضیان و تامین کننده ها در بازار فولاد شد. در این میان واکنش بازار با توجه به ابلاغیه وزارت صنعت منجر به اوج گیری قیمتها شد و بازار را با شرایط شکننده مواجه کرد.


از سوی دیگر فعالان بازار شکایت و اعتراضات خود را در این باره اعلام نمودند و همچنین فعالان بازار در  آهن آلات دچار تردید شدند و موجب شد قدرت متقاضیان کاهش پیدا کند. این شرایط مبهم و نابسامان در بازار فولاد به صورتی است که بسیاری از کارشناسان این حوزه از وضعیت آینده بازارابراز نگرانی کردند. 

با بررسی علل این اتفاق ها می توان عنوان کرد که عواملی همچون؛ وضعیت پتروشیمی بازار فولاد و افزایش قیمت دلار و سکه طی روزهای اخیر در بازار آزاد بر این بخش اثر گذار بوده است. همانطور که شاهدیم بازار ارز که اثرگذاری زیادی در بازارهای موازی خود دارد، طی چند هفته اخیر بسیار ملتهب بوده و همچنین این افزایش نرخ دلار در مرکز مبادلات ارزی در روزهای گذشته رشد زیادی داشته  است که موجب شده تا قیمت محصولات فولادی نیز با افزایش چشمگیری مواجه شود و به طبع آن معاملات کاهش یافته است. این کاهش حجم معاملات بصورتی پیش رفته است که برای فعالان در این حوزه تجربه ی جدید شده است.

در صورتی که این افزایش ها ادامه دار باشد، بازار فولاد با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد. علت اصلی این التهابات قیمت های پیشنهادی می باشد که بدون داشتن الگویی خاص رو به افزایش است. همانطور که مشاهده کردیم، قیمت عرف در بازار بر مبنای قیمت های پیشنهادی در رسانه و شبکه های اجتماعی منتشر می گردد که همین امر نشان دهنده این است که بازار بدون داشتن هیچ مسیر مشخصی حرکت می کند که اگر این روند ادامه دار باشد، فولاد در رکودی عمیق فرو می رود.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید


حامیران استیل بازار ,فولاد ,افزایش ,قیمت ,کاهش ,وضعیت ,بازار فولاد ,بدون داشتن ,فعالان بازار ,روزهای گذشته ,فولاد حامیران منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سیر و سفر سیستم های صوتی بیسیم برای هیئت های عزاداری ژنرال اســـــــکا instagram نقاشی ساختمان بهترین سایت باران موزیک راز نهان